ABONMA BORŠTNIK – TEROR


V vsaki od desetih epizod serije Abonma Borštnik v realnem času predstave opisujemo in komentiramo po eno od tekmovalnih predstav 53. Festivala Borštnikovo srečanje.
Teror spremljajo: Nika Bezeljak, režiserka, Zala Dobovšek, selektorica 53. Festivala Borštnikovo srečanje, Minca Lorenci, igralka, Borut Mihurko, odvetnik, in Nika Švab, dramaturginja.

Montaža in oblikovanje zvoka: Aleš Zorec
Tehnična podpora: Boštjan Eržen, studio Youreup radia
Sočasno predvajanje: Radio MARŠ
Medijska podpora: Radio Študent

Ferdinand von Schirach: Teror
Prešernovo gledališče Kranj
Prevajalec: Jaša Drnovšek
Režiser: Eduard Miller
Dramaturginja: Žanina Mirčevska
Scenograf: Branko Hojnik
Kostumografka: Jelena Proković
Avtor videa: Anej Tutta
Izbor glasbe: Eduard Miller
Lektorica: Maja Cerar
Oblikovalec maske: Matej Pajntar
Oblikovalec luči: Bojan Hudernik
Asistentka kostumografke: Nina Prelovšek
Igrajo: Borut Veselko, Miha Rodman, Aljoša Ternovšek, Darja Reichman, Peter Musevski, Vesna Slapar, Ciril Roblek, Judita Polak k. g.

Kako se odločati o stvareh, ki niso črno-bele in glede katerih ni enostavno zavzeti stališča? Teror je drama o vojaškem pilotu Larsu Kochu, ki je sestrelil ugrabljeno potniško letalo in ubil 164 nedolžnih potnikov, ker je hotel rešiti 70.000 ljudi na stadionu Allianz Arena v Münchnu, kamor je ugrabitelj nameraval strmoglaviti letalo. Drama se dogaja v sodni dvorani, v kateri so poleg vojaškega pilota Larsa Kocha (obtoženega za smrt 164 potnikov na letalu) tudi predsednik sodišča, branilec, državna tožilka in dve priči ter seveda tudi gledalci, ki morajo tokrat prevzeti vlogo porotnikov: z glasovanjem odločajo o pilotovi krivdi oziroma nedolžnosti. Med sodnim procesom proti pilotu Larsu Kochu se namreč izkaže, da se je po lastni presoji odločil za manjše število žrtev na račun večjega števila na nogometnem stadionu, kar pa seveda sproža etična vprašanja – koliko pravzaprav šteje življenje posameznika? Ali je bolje sestreliti letalo s 164 potniki, da se izognemo smrti 70.000 ljudi na nogometnem stadionu? Ali bi pilot sestrelil letalo tudi, če bi bila na krovu njegova družina? Dilema, ki jo sprožajo drama in njene uprizoritve, je etična dilema "nemogoče odločitve", kako se odločati v skrajnih primerih terorističnih akcij. Obtoženi pilot Lars Koch se je namreč moral v hipu odločiti, kako rešiti situacijo in koga žrtvovati.