Politično je osebno: k novemu političnemu teatru


O predstavi

Spletni pogovor z Bertrandom Lesca in Nasijem Voutsasom

Bertrand Lesca and Nasi Voutsas sta letošnja prejemnika prestižne nagrade Forced Entertainement in ljubljenca festivalskih občinstev po vsem svetu. Njun umetniški izraz je mogoče strniti v preprosto sintagmo politično je osebno in osebno je politično. Vojna v Siriji, globalna ekološka katastrofa, migracije znotraj Trdnjave Evropa. Noben konflikt ni tako velik, da ga ne bi bilo mogoče strniti v boj med dvema performerjema. Bertrand in Nasi se s humorjem lotevata razlik, ljubezni, frustracij, sovraštva in sprave. Pred nami se na odru zrcali vsa paradoksalnost političnih kriz, ki jih živimo, in sproža vprašanje, kako jih lahko premagamo. Veljata za ene najbolj svežih in inovativnih sodobnih performerjev svoje generacije v Evropi, ki na novo izumljata politični teater.

V okviru platforme TRIGGER smo letos načrtovali izvedbo predstave Palmyra in delavnice Politično v sobi tako v Mariboru kot v Ljubljani. Žal smo morali zaradi epidemiološke situacije gostovanje prestaviti in se zanj dogovarjamo v letu 2021. Platformo TRIGGER prirejamo v koprodukciji s Centrom za kreativnost in v partnerstvu z Gledališčem Glej, Mestom žensk, Pekinpahom, Slovenskim mladinskim gledališčem in Masko (s programom Nova pošta) ter Bunkerjem.

V ponedeljek, 7. decembra, ob 11.00 pa lahko pridružite njunemu spletnemu pogovoru v živo. Moderirali ga bosta Nika Bezeljak (Moment) in Barbara Poček (Gledališče Glej). Dostopen bo na tej spletni povezavi.

O pogovoru:

V prvem delu se bomo z umetnikoma pogovarjali o njunem razumevanju političnega, političnosti medsebojnih odnosov ter političnih silnic, ki oblikujejo sodobne konflikte, ki ju naslavlja njuna umetniška praksa.

V drugem delu se bomo osredotočili na vprašanje produkcijskih strategij. Bertrand in Nasi delujeta kot neodvisna kompanija, ki večinoma živi od mednarodnih gostovanj. Gre za produkcijski model, ki ga v Sloveniji praktično ne poznamo. Kakšni so izzivi tovrstnega dela, kako načrtujeta strategije delovanja, koliko so njune odločitve vezane na lokalne produkcijske pogoje in koliko na strateške usmeritve, kako pristopata k financiranju in ustvarjanju, ter seveda – kako na njun umetniški in produkcijski proces vpliva dejstvo, da ju ločujejo politične meje različnih državljanstev, držav bivanja, kultur in posledičnih konfliktov.

Bert in Nasi pogovor

©The Other Richard

O ustvarjalcih:

Bertrand Lesca in Nasi Voutsas (Francija / Velika Britanija) sta najbolj prepoznavna po trilogiji, ki v zadnjih letih naslavlja vprašanje globalnih konfliktov: EUROHOUSE (2016), PALMYRA (2017) in ONE (2019). Trilogija se ukvarja s kompleksnimi družbenimi vprašanji, kot so denimo odnos periferije (konkretno Grčije) in Evropske unije, vojne v Siriji in vzpon ekstremne desnice, pri čemer so teme vedno predstavljene v dostopni in neposredni formi. Njuna najnovejša predstava THE END je plesni uvid v razpad delovnega odnosa v luči globalne klimatske katastrofe.

Na svetovnih odrih sta se proslavila kot ustvarjalca originalnega političnega gledališča. Njuno delo je začelo nastajati v dobi zategovanja pasu – ekonomskega in ustvarjalnega, kar se zrcali tako v načinu dela kot njunem umetniškem izrazu. Gibljeta se med živo umetnostjo in teatrom. Prek humorja in njune odrske dinamike občinstvo in sebe postavljata pred izziv preizpraševanja aktivne vloge opazovalca globalnih konfliktov. Delujeta po principih agresivne preprostosti, močnega smisla za humor in igro, s ciljem, da premikata meje in hodita po robu, raziskujeta, navdušujeta in podpihujeta, nikoli nista dolgočasna brez potrebnega vznemirjenja in nikoli vznemirljiva zavoljo vznemirljivosti same.

Pod okriljem produkcijske hiše Farnham Maltings in v sodelovanju z MAYK sta prepotovala večino Evrope, Amerik in Avstralije.

Odmevi v medijih:

“Brilijantna predstava, ki reflektira tako Sirijo kot zlom nekega odnosa.”
★★★★ Lyn Gardner, The Guardian

“Vznemirljivo efektivno: od razrvanih živcev do huronskega humorja, a vedno z natančno ostrino.”
★★★★ The Times

“Očarljivo in hkrati moteče…odigrano z izjemno fizično močjo in spretnostjo … Izjemno talentiran projekt.”
★★★★ The Independent

“Nenavadno, čudovito in čudno stresno.”
★★★★ The Stage

Več informacij: bertandnasi.com