KUV

Kulturno-umetnostna vzgoja na področju gledališča

Kulturno-umetnostna vzgoja na področju gledališča je preplet umetnosti in izobraževanja, s katerim učencem približamo in pomagamo osmisliti doživljanje gledališke umetnosti.

Šolsko okolje že samo po sebi vsebuje veliko privlačnih oblik učenja na področju umetnosti, a kje drugje je spoznavanje gledališke umetnosti bolj neposredno kot prav v gledališču? Predstave, pogovori in delavnice so zelo dobro sredstvo za pedagoško in estetsko vzgojo, s katero otroci in mladostniki aktivno spoznavajo gledališče ter zaodrje gledališkega ustvarjalnega procesa in produkcije. Obisk kakovostnih ter vsebinsko relevantnih predstav in spremljevalnih aktivnosti je izkušnja, skozi katero mladim ponudimo znanje in krepimo njihove kulturne kompetence, ki so pomembna popotnica pri razvoju v družbeno odgovornejše odrasle.

Pri delovanju na področju kulturno-umetnostne vzgoje sodelujemo pri projektih, kot so Prvi prizor (SNG Maribor), Kulturni dnevnik (Narodni dom Maribor) in Šola v kulturi – Igrišče za gledališče (Bunker Ljubljana), naše predstave pa so vključene tudi v katalog priporočenih gledaliških vsebin Zlata paličica (projekt Gleda(l)išče, Slovenski gledališki inštitut). Nadaljnje delo želimo utemeljiti na sodelovanju z vzgojno- izobraževalnimi institucijami, saj je proces neposrednejši: učiteljem lahko pomagamo narediti vsebine privlačnejše in razumljivejše za otroke, umetnikom pa odpiramo razumevanje za potrebe ter zanimanja otrok in mladine.

V svojem naboru predstav združujemo več različnih gledaliških prvin: govorjeno besedo, lutke, gib, plesne prvine in inovativne uprizoritvene tehnike, kot je denimo spajanje gledališča z videotehnologijami. Marsikatera od naših predstav vključuje preplet več gledaliških prvin hkrati. V ceno vsake predstave je všet voden pogovor z ustvarjalci in ustvarjalkami (približno 30 minut), ki nagovarja teme iz predstav, pripravili pa smo tudi več praktičnih delavnic. Vse gledališke in praktične vsebine so prilagojene starosti obiskovalcev.

 

kuv strip_white

PREDSTAVE IN DELAVNICE

Na Luno KUV banner

Na Luno z Zvitorepcem, Trdonjo in Lakotnikom

  • za otroke od 5. leta naprej (osnovna šola)

Lutkovno-igrana predstava je nastala po motivih stripa Mikija Mustra in raziskuje pomen ter spomin na del jugoslovanske pop-kulturne zgodovine in zapuščine.

Dodatne aktivnosti po ogledu predstave: delavnica animacije s pomočjo analogne in digitalne tehnologije. Opis delavnice najdete tukaj.

Teme: strip, vesolje, analogna tehnologija, stop motion animacija.

Možnosti medpredmetnega povezovanja: zgodovina, likovna umetnost/vzgoja, slovenščina.

***

BUM B U M KUV banner

B U M !

  • za mlade od 13. leta naprej (osnovna in srednja šola)

Predstava z uporabo različnih gledaliških izrazov domiselno obravnava široko tematsko polje temeljnih filozofskih, etičnih, zgodovinskih in znanstvenih vprašanj sodobnega človeštva ter problematizira nastanek atomske bombe.

Predstava je vključena v katalog kakovostnih gledaliških vsebin za mlade Zlata paličica.

Dodatne aktivnosti po ogledu predstave: refleksija o videnem in ustvarjalna delavnica po principih avtorskega gledališča. Opis delavnice najdete tukaj.

Teme: etika, moralna dilema, pomen znanosti. Bi bil svet še isti, če se oče atomske bombe ne bi rodil?

Možnosti medpredmetnega povezovanja: fizika, zgodovina, slovenščina, filozofija, sociologija, umetnost, debatni klub, mediji.

***

Viktorija 2.0 KUV banner

Viktorija 2.0

  • za mlade od 13. leta naprej (osnovna in srednja šola)

Avtorska predstava v ustvarjalnem procesu meša igro, lutke in videotehnologijo. Usmerjena je v preizpraševanje osebnih zmag ter prepoznavanje in reševanje problemov mladega posameznika.

Predstava je vključena v katalog kakovostnih gledaliških vsebin za mlade Zlata paličica.

Dodatne aktivnosti po ogledu predstave: refleksija o videnem in ustvarjalna delavnica po principih avtorskega gledališča. Opis delavnice najdete tukaj.

Teme: samopodoba, samozavest, popoln videz, biti sprejet, biti zmagovalec.

Možnosti medpredmetnega povezovanja: biologija, sociologija, psihologija, šport, filozofija, etika, slovenščina, umetnost, mediji.

***

Via Matti KUV banner

Via Matti/Ulica norcev

  • za mlade od 13. leta naprej (osnovna in srednja šola)

Predstava se na šaljiv način sprehodi skozi naše nestrpnosti. Oddaljuje se od površne popolnosti, ki jo radi upodabljamo, in razgrinja svet pod površjem, ki je tako zanimiv kot tudi nenavaden in bizaren. Glavni junak je nenehno razdražen in se sprašuje, kaj je tisto, kar mu gre resnično na živce, in zakaj se počuti tako, kot se počuti.

Dodatne aktivnosti po ogledu predstave: refleksija o videnem in ustvarjalna delavnica po principih avtorskega gledališča. Opis delavnice najdete tukaj.

Teme: Kaj mi leži na duši? Kaj vse in zakaj mi gre(š) na živce?

Možnosti medpredmetnega povezovanja: etika, sociologija, psihologija, slovenščina, glasbena vzgoja, mediji.

***

Heroj 2.0 KUV banner

Heroj 2.0 Predstava vseh predstav

  • za mlade od 15. leta naprej (srednja šola)

Naslov Predstava vseh predstav je zamišljen kot vodilo raziskave. Narediti predstavo, ki je v osnovi namenjena temu, da postavi igralca na goli oder in ga izrabi, do zadnje kapljice znoja. Njegovo bistvo, vse kar zna in kar zmore. Na kakšen način dokazati svojo vrhunskost, svojo vrednost, svoj talent?

Teme: tekmovalnost, igralec, gledališče.

Možnosti medpredmetnega povezovanja: slovenščina, filozofija, sociologija.

***

Heroj 3.0 KUV banner

Heroj 3.0 Več kot besede

  • za mlade od 15. leta naprej (srednja šola)

Kdo in kaj postaneta Heroja, ko se pripeljeta onstran besed? Med njima visi nekaj, česar si ne upata priznati. Vsaj ne na glas. Zato sta se odločila, da je konec diktata besede. Besede so postale nepotrebne in vsiljive. In samo na odru in pred pričami si upata zarezati v tkivo neizrekljivega.

Teme: prijateljstvo, medsebojni odnosi, ples.

Možnosti medpredmetnega povezovanja: slovenščina, sociologija, psihologija.

***

Heroj 3.0 KUV banner

Delavnica komentiranja predstav

Po vzoru športnega komentiranja vabimo v radijski studio na komentiranje predstav. Za mikrofoni, vsak s pozornostjo na posamičen segment uprizoritve:

  • mizansceno (taktiko in dinamiko igre ;))
  • kostumografijo, scenografijo, svetlobo in glasbo (atmosfera)
  • vsebino, tekstovno predlogo, temo in motive
  • biografije ustvarjalcev (malo rumenega tiska ;))

Če je mogoče, komentiramo predstavo, ki smo jo skupaj gledali v živo. V studiu komentiramo sočasno s predvajanjem videoposnetka. Preden sedemo za mikrofone je nujna predpriprava: prelet kolofona, morebitnega gledališkega lista in kritik ter razdelitev komentatorskih vlog (povezovalec, strokovni gost, navijač…).

Format komentiranja predstav je hibrid med opisom, prenosom, kritiko in pogovorom o spremljani predstavi. Odpira nove možnosti za načine gledanja in soočanja različnih pogledov, videnj, zaznavanj in branj uprizoritvene umetnosti.

Dobro in atraktivno »športno komentiranje gledaliških predstav« v resnici zahteva obilo znanja, odzivnosti, povezovanja, natančnosti in humorja, pa vpogledov v zakulisje, morda celo v zasebnost nastopajočih, saj so prav »useless trivia« trenutki tisti, s katerimi operira tudi športno komentiranje, ko zmanjka »prave vsebine«, ko v areni ni dramatičnosti, konfliktov in vrhuncev.
dr. Zala Dobovšek: Kakšen monolog, kakšen gol!

***